VIII Sesja Rady Gminy Baboszewo odbyła się 17 lutego 2025 roku. Sesję otworzył Przewodniczący Rady, witając obecnych radnych, Wójta Gminy, Sekretarza, Skarbnika, Mecenasa oraz zaproszonych gości, w tym przedstawicieli Grupy Zdrowie i izb rolniczych. Na sali obecnych było 14 radnych, co stanowiło kworum do podejmowania uchwał.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie. W punkcie czwartym przyjęto protokoły z poprzednich sesji VI i VII, również jednogłośnie.
W punkcie piątym przedstawiciele Grupy Zdrowie, Bogdan Kołodziejczyk i Kryspin Maciejewski, zaprezentowali sytuację w przychodni w Baboszewie. Wskazali na trudności w dostępie do lekarzy, zwłaszcza w okresie grypowym. Zwrócili uwagę na niską liczbę lekarzy w stosunku do liczby pacjentów oraz problemy finansowe związane z rosnącymi kosztami wynagrodzeń. Podkreślili, że przychodnia przyjmuje więcej pacjentów niż wymaga to przepis, co jest wynikiem ich starań, ale nie wystarcza to do zaspokojenia potrzeb mieszkańców.
W punkcie szóstym Przewodniczący Rady przedstawił informacje o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym, wskazując na brak większych problemów.
W punkcie siódmym Wójt Gminy, Bogdan Pietruszewski, przedstawił sprawozdanie z działalności gminy. Wskazał na wnioski o dofinansowanie na zakup autobusu szkolnego oraz budowę zbiornika retencyjnego. Omówił również planowane inwestycje, takie jak budowa drogi gminnej oraz świetlicy wiejskiej.
Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Zmiany obejmowały aktualizację wartości finansowych oraz wykazu przedsięwzięć.
Uchwała została również przyjęta jednogłośnie, wprowadzając zmiany w planie dochodów i wydatków budżetu gminy.
Rada nie wyraziła zgody na wyodrębnienie Funduszu Sołeckiego. Uchwała została przyjęta większością głosów (13 za, 1 przeciw).
Rada uznała petycję o pomoc w likwidacji systemu komunistycznego za niezasługującą na uwzględnienie. Uchwała została przyjęta jednogłośnie.
W punkcie dwunastym Przewodniczący stwierdził brak komunikatów. W punkcie trzynastym, w sprawach różnych, podjęto dyskusję na temat inwestycji w infrastrukturę, w tym budowy chodnika przy nowym markecie oraz sytuacji związanej z oświetleniem w gminie. Zgłoszono również potrzebę przejść dla pieszych w rejonie marketu.
Na koniec Wójt podsumował obrady, a sesja została zamknięta.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.